Deklaracja Dostępności
Gmina Halinów zapewnia dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych w standardzie WCAG 2.1. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://www.halinow.pl
Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 02.01.2018 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 13.08.2020 r.
http://www.halinow.pl
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 27.03.2020 r.
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia 29.03.2023 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt na email informatyk@halinow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 783 60 20, wew. 555 Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności architektonicznej powinien zawierać:
- Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
- Przed wejściem do budynku znajduje się podjazd dla wózków oraz schody z poręczami. Brak obszaru kontroli.
- Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
- Budynek Urzędu Miejskiego w Halinowie posiada dwa piętra, szerokie korytarze, brak windy. Na parterze znajduje się także toaleta dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
- Obecnie w budynku Urzędu Miejskiego w Halinowie trwają prace dotyczące montażu windy.
- Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
- W obiekcie nie ma platform, informacji głosowych. W obiekcie jest pętla indukcyjna.
- Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
- Bezpośrednio przed Urzędem Miejskim w Halinowie znajdują się dwa wydzielone miejsca do parkowania dla osób niepełnosprawnych. Są one oznakowane i pomalowane kolorem niebieskim z białym symbolem niepełnosprawności.
- Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
- Urząd jest przychylny osobom korzystającym z pomocy psów asystujących. Nie stawia ograniczeń w tym zakresie.
- Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
- Aby skorzystać z pośrednictwa tłumacza prosimy o powiadomienie Urzędu Miejskiego w Halinowie (e-mailem lub faksem) z wyprzedzeniem 3 dni roboczych przed planowanym terminem załatwienia sprawy (z wyłączeniem sytuacji nagłych). Formularz powiadomienia o chęci skorzystania ze świadczenia usług tłumacza PJM, SJM, znajduje się w załączniku do niniejszej informacji.
- Osoba głucha lub słabo słysząca może zgłosić się ze swoją sprawą do Urzędu Miejskiego w Halinowie do Biura Podawczego z dostępem do usługi, urzędnik za pośrednictwem komputera z kamerą połączy się z tłumaczem języka migowego. Tłumacz będzie pośredniczył w rozmowie między klientem a urzędnikiem. Rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym.
- Skorzystanie z usług online jest bezpłatne i nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę w Urzędzie.
- Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Uwaga!
W przypadku korzystania przez osoby uprawnione z pomocy tzw. osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z osobą uprawnioną i udzielania jej pomocy w załatwieniu spraw, wizyta w Urzędzie Miejskim w Halinowie nie musi być wcześniej uzgadniana.
Koordynator do spraw dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Miejskim w Halinowie:
Marcin Kamiński tel. 22 783 60 20 wew. 131
Elżbieta Żołądkiewicz tel. 22 783 60 20 wew. 132